female_outlet_6 Nieuwe collectie

maandag 18 april 2011

Lose Weight Every Week Challenge: Week 1

Maandag
Eerste dag van het afvallen gaat goed. Het is ook voornamelijk kijken wat ik wel en wat ik niet mag eten. Hoeveel koffie ik op een dag  mag drinken. Dat soort dingen. Ik wil wel proberen ’s avonds redelijk normaal te eten. Dat wil zeggen dat ik wel op let en gezonde dingen maak, maar ook dat ik een gezonde portie krijg. Ik wil op een verantwoorde manier afvallen en op een manier die vol is te houden. De maandag bestond vooral uit roggebrood, crackers en vruchten.  Ohja, ik had ook Bobotie gemaakt. Heerlijk!

Dinsdag

De dag zelf is het probleem niet met de dinsdag. Ik had een pot halvajam gekocht (abrikoos) en dat op mijn cracker smaakt bijzonder goed. Wellicht is variatie ook de sleutel tot een goed dieet? ’s Middags eet ik een salade bestaande uit wortel, komkommer en sla en eet ik ook ’n koffiekoekje met mijn zus die langs komt voor we naar de HU vertrekken. Verder at ik nog een mandarijn en een mueslireep. ’s Avonds werd het alleen erg moeilijk. Een vriend van mij zou koken en hij had een heerlijk wokgerecht met noodles gemaakt. Niet slecht. De nodige wijntjes die daarbij zijn genuttigd daarentegen wel. En ook de kaas en worst die later op de avond bij het wijntje volgden…ai ai ai. Ik volg niet het Sonja Bakker dieet maar als ik dit wel zou doen, zou de dinsdag echt mijn Schijt aan Sonja-dag worden! De dinsdag is voor mij altijd feest (die vriend en ik koken om-en-om voor elkaar) en ik wil daar niet al teveel afhalen.
We zien het aan het eind van de week wel op de weegschaal…

Woensdag

De dag begon al niet geweldig.. Vandaag heb ik een klein stukje taart op. Dammit! Die Celebrations die hier in een schaal liggen kan ik prima weerstaan maar dat stukje taart…bah..nouja lekker was het wel.
Goed, positief denken; het stukje taart is in ieder geval uit mijn koelkast
J ’S avond was wat lastiger. Ik had een lekker koolviscurry op tafel gezet waar ik normaal gesproken zeker een tweede bordje van zou opscheppen. Niet gedaan uiteraard. Rond 21:00 kwamen vriendin S en zus L langs voor een gezellig avondje film. Daar werd natuurlijk wel een proseccootje –ons toch wel favoriete drankje- bij gedronken. Nee hoor, ik niet. Ik dronk braaf mijn thee. Ja dat zijn wel moeilijke uurtjes. Niet lekkers erbij, gewoon kale, groene thee. Gelukkig is het voor een goed doel! Doorbijten!

Donderdag

Vandaag lekker uitslapen! Dat is niet alleen erg lekker, ook is het fijn omdat ik dan later opsta, en dus minder kan eten op een dag
J Ik ben mijn dag begonnen met 2 crackers en uiteraard weer groene thee. Nu zit ik aan een koffie, te wachten op mijn zus waar ik zo mee ga studeren. Ik moet het vandaag zeer rustig aan doen. Ik eet namelijk aardappel gratin als avondeten! ’s Avonds heb ik nog best wat snoepjes op…

Vrijdag
Mijn vriend wilde mij lekker mee uit eten nemen. Ik ga hier zeker geen nee tegen zeggen omdat ik wat wil minderen. Noem het gebrek aan discipline…maar ik heb wel heer-lijk gegeten! ’s Avonds uiteraard niets  meer omdat we zo vol zaten van het avondeten. Bij het avondeten dronk ik een prosecco, een rode wijn en een glaasje port na.

Zaterdag
Zaterdag was de verjaardag van mijn schoonmoeder. Hier waren we al vroeg en ’s middags heb ik een broodje en wat soep op. Als avondeten een frietje met frikandel en ’s  avonds afgezien van de wijn, niets.

Zondag
Het enige slechte aan vandaag was mijn opwarm pasta maaltijd.. Ik heb verder niet echt slechte dingen gegeten.
yay!

Aan het eind van de week bleek dat ik 1,5 kilo was afgevallen. Ik vraag me af in hoeverre dit gewoon vocht is geweest aangezien ik –hoe verder de week vorderde- steeds minder op mijn eten heb gelet.
Het groene thee drinken gaat moeizaam, zeker als het zo warm is, maar ik ben ervan overtuigd dat het helpt!

Afbeelding van http://nikkiblair.tumblr.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten