female_outlet_6 Nieuwe collectie

zaterdag 3 september 2011

Smelten maar :)


In deze post ga ik het hebben over lipstick smelten. Nu zul je óf afhaken óf geïnteresseerd zijn in wat ik nu precies bedoel! Ik heb het namelijk over lipsticks met een lelijke verpakking, een verpakking waar het stickertje maar niet van af gaat, een lipstick waarvan de dop niet goed sluit of over een aantal lipsticks die je het liefst bij elkaar ziet in een palletje. Wat doe je dan? Juist! Je smelt je lipstick en verpakt hem in wat anders!


Wat heb je nu allemaal nodig?
Je hebt nodig: Een pallet of doosje waar je de lipsticks in over gaat gieten, lipsticks, een lepel, een kleinere lepel om de lipstick mee uit te lepelen en een aansteker.

Hoe doe je het?
Je pakt een lipstick en lepelt hem met het kleine lepeltje op de grotere lepel.
Dan hou je de aansteker onder de lepel en wacht tot de lipstick helemaal is gesmolten. Dan giet je hem -met alle voorzichtigheid van dien- over in je pallet.
Laat de lipstick even afkoelen en zet hem daarna in de koelkast zodat deze goed hard kan worden.
Zorg wel dat voordat je begint, je alle benodigdheden op tafel hebt staan en dat de doosjes open zijn. Je hebt je handen daarna vol met een aansteker en een hele hete lepel.
Het is niet echt een gevaarlijk werkje maar je moet wel voorzichtig blijven!




2 opmerkingen:

  1. Het enige nadeel is de vieze lepel in de afwas! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er leuk uit, maar ik denk dat ik het in een stick wat handiger vind.

    BeantwoordenVerwijderen