female_outlet_6 Nieuwe collectie

woensdag 29 februari 2012

Susan Hill - De kleine hand



Auteur: Susan Hill
Titel: De kleine hand (vertaald van "The small hand")
Soort: Thriller
Aantal pagina's: 128
Prijs: 9.95 euro





Verhaal 
Adam Snow raakt onderweg naar zijn vrienden verdwaald en komt uit bij een wat lijkt verlaten en vervallen huis. Eenmaal in de tuin voelt hij ineens een kleine hand in de zijne schuiven maar er is niemand in de buurt. Dan beginnen de angstaanvallen en nachtmerries van Adam en is hij toch nieuwsgierig naar het huis en de onzichtbare kleine hand die hij in de zijne heeft gevoeld...toen hij alleen in de tuin van het huis stond.

Mijn mening
Ik kwam in aanraking met Susan Hill doordat ik de film "The Woman in black" in de bioscoop had gezien. Ik vond het echt een eng verhaal en was benieuwd naar de boeken die ze schreef. The woman in black hoefde ik uiteraard niet te lezen omdat ik de film al had gezien (achteraf heel jammer natuurlijk) maar dit leek me ook wel een lekker spannend verhaal. Ik kon wel wat gelijkenissen vinden met The woman in black dus dat vond ik wel leuk! Het leest héél gemakkelijk weg en dat is voor iemand die niet veel leest wel prettig! Spannend is hij zeker en wanneer je aan het lezen bent, ben je enorm blij dat je niet in de schoenen van Adam Snow staat. Ook het gedeelte over het werk wat Adam Snow doet -hij zoekt naar waardevolle boeken en documenten voor zijn clienten- is interessant beschreven. Wanneer je een fan van thrillers bent is het zeker een aanrader, als je opzoek bent naar hardcore horror, dan kan het boek ietwat flauwtjes zijn.

1 opmerking: